Ahad, 5 April 2015

FUNGSI DAN MANFAAT LECITHIN SHAKLEE

FUNGSI DAN MANFAAT LECITHIN SHAKLEE

PERBEZAAN SHAKLEE

Diekstrak dari kacang soya organik bukan - GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin,inositol,fosforus dan lemak tak tepu.

MANFAAT UTAMA :

1. Menyerap vitamin yang larut lemak - Membantu tubuh dalam menyerap vitamin A,D,E dan K yang larut lemak.

2. Melindungi hati - Menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak.Juga membantu memulihkan kesihatan hati.

3. Pemecahan lemak dan kolestrol - Lecithin bertindak sebagai " pembersih" salur darah, pengambilan tambahan membantu mengelmusi dan metabolisma lemak,kolestrol dan trigliserid didalam tubuh.

4. Pelangsingan - Menghalang obesiti.Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang yang seimbang.

5. Memperbaiki alergi - Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salur darah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit - dermatis,demam alergi.

6. Menghalang kejadian batu karang - 90% dari batu karang terjadi dati kolestrol, lecithin mengelmusi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

7. Mempertingkat daya ingatan dan meringankan stress - Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkat kuasa pembelajaran ,memperbaiki daya ingatan,menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin secukupnya untuk pembesaran sihat janin.

8. Menghalang tekanan darah tinggi - Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis ,menggalakkan peredaran darah.

9. Memperbaiki prostat lelaki - Kajian telah membuktikan masalah prostat dan uretha lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.

10. Meringankan sembelit - Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan ,ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus.

Banyak kan manfaat Lecithin Shaklee ni.. Bukan hanya untuk kurus tapi pelbagai lagi masalah kesihatan yang boleh diatasi dengan pengambilan Lecithin ini.

Bagaimana nak dapatkan Lecithin ini ?? Hubungi saya untuk mendapatkan harga yang berpatutan.
Konsultasi pemakanan juga akan saya berikan secara PERCUMA kepada anda!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Popular Posts