Khamis, 18 Disember 2014

PROSES TINDAK BALAS SUSTAINED RELEASE

PROSES TINDAK BALAS SUSTAINED RELEASE

Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet. Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama 'Sustained Release' kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. 

Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam! 

Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi 'Sustained Release', Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan?

Vitamin C Shaklee sangat istimewa dan bagus..saya sendiri mengambil 6 biji sehari.Kerana kajian menunjukkan,bahawa tubuh badan memerlukan 3000mg vitamin C sehari.Mampu ke kita nak makan buah banyak2 setiap hari? Tak kan?Cara  mudah telan jela Vitamin C!

Call/sms/whatsapp
Sue | 0137398748

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Popular Posts